onsdag 24 november 2010

whatswhat collective.


Årets Muuto Talent Award-vinnare är lampan "Pull" (längst till höger på översta bilden). Bakom står  
Whatswhat Collective, en designtrio från Konstfack bestående av John Astbury, Bengt Brummer och 
Karin Wallenbäck. I serien uppmanas användaren att konvertera "Potential energy" till kinetisk genom 
att interagera med objekten. "Potential energy" är kollektivets första projekt och fullträff enligt mig. 
Jag vill speciellt berömma och gratulera Karin, som är en gammal klasskamrat till mig och en fantastiskt
 duktig designer.  Jag hade mer än gärna haft både taklampan och golvlampan hemma hos mig!

foto av Stephanie Wiegner via Whatswhat Collective

2 kommentarer:

  1. Kul utveckling av den plisserade lampskärmen! Ha en bra torsdag :)

    SvaraRadera

Tack fina du, för ditt besök på min blogg! / Thank you sweetie, for visiting my blogg!