onsdag 16 februari 2011

hella.


Hella Jongerius är en personlig favorit; Hon har en förmåga att kombinera industriell produktion med hantverk, hightech med lowtech och modernt med traditionellt på ett nästan overkligt naturligt sätt. 
Det är så mycket känsla som lyser igenom produkterna.

Hella Jongerius is a personal favourite; She has an ability to combine industrial with crafts, high tech with low tech and contemporary with traditional in an almost surreal natural way. There's so much emotion shining through her products.

5 kommentarer:

  1. Men wow, vilken fining till blogg! Jag lägger till dig i min favvolista för dig vill jag inte glömma att kika in hos!

    Tack för att du lämnade en hälsning hos mig så att jag hittade hit!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. love her work-
    last month i was to her exhibition in rotterdam-holland, it was amazing!

    SvaraRadera
  3. hihi, javisst är flodhästen en skönhet ;)

    MOKKASIN; tack och välkommen!!

    Vivian; ooh, I wish I could've seen that as well, lucky you!

    SvaraRadera

Tack fina du, för ditt besök på min blogg! / Thank you sweetie, for visiting my blogg!